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<<   作成日時 : 2010/11/06 03:02   >>

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http://www.luxrender.net/wiki/index.php?title=LuxRender_Render_settings
より

英語が苦手なので、意訳(違約(笑))している部分あります。



LuxRender の レンダリングプロセス紹介

レンダリングプロセスの目的は、いかに現実世界に近い画像を作り出せるかということです。
この目的を達成するために、光の動きをシミュレーションします。(光の振る舞いがまねられてきた。)
幸運なことに、光の振る舞いはかなり研究されており、その特性を正確に表現する数式が知られています。
その公式を計算すること、すなわちLuxRenderしていることそのものです。

+++++++++++++++ 原文 +++++++++++++++
Introduction to LuxRender's rendering process

The goal of the rendering process is to create an image that is very close to how a scene would look in the real world. In order to achieve this, the way light behaves should be replicated. Luckily, light has been studied rather well and there is even a known formula that describes the behaviour of light pretty accurately. Calculating the solution to this formula is what LuxRender does.

+++++++++++++++ 原文 +++++++++++++++


LuxRendeは、カメラに写る領域の大量の点一つ一つの色を丁寧に計算する方法をとっています。
原則的に、あるポイントの色はこのような感じで描かれています。

画像

図のレンダリングプロセス 1=カメラに写る領域、2=カメラ、3=シーン情報、4=光源、5=パス


+++++++++++++++ 原文 +++++++++++++++
The way LuxRender approaches the process is by painstakingly calculating the illumination values at huge numbers of points on the camera surface - one by one. The principle of finding the illumination value for a certain point can be depicted like this:

schematic view of the rendering process: 1 = camera surface, 2 = camera, 3 = scene geometry, 4 = light source, 5 = path
+++++++++++++++ 原文 +++++++++++++++

あんまり意味ないですね

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